Pravilnik za dodjelu kvalitete ugostiteljskog objekta vrste hotel (
NN 36/12)
Pravilnik je izrađen u suradnji sa strukovnim udrugama (UPUHH i OMH) te Hrvatskom gospodarskom komorom, s ciljem poticanja i nagrađivanja hotela koji su postavili parametre za mjerenje kvalitete usluge, odnosno proizvoda. Oznaka kvalitete nije obvezna i dodjeljuje se na zahtjev, a hotelijerima će omogućiti isticanje u kvaliteti i tržišno vrednovanje jer je podizanje kvalitete ključno za konkurentnost hrvatskog turizma i u fokusu je interesa Ministarstva turizma. Oznaka kvalitete dodjeljuje se samo hotelima s tri i više zvjezdica, odnosno onim hotelskim tvrtkama koje će u većem broju elemenata i na višem stupnju ispuniti potrebne uvjete kvalitete. Oznaku kvalitete utvrđivat će povjerenstvo Ministarstva turizma i tajni gost na temelju devet različitih područja, kao što su sigurnost hotela, kvaliteta uređenja i opreme, racionalno postupanje s energijom, briga o zaštiti okoliša ali isto tako i zadovoljstvo osoblja i gostiju, te suradnja hotela s lokalnom zajednicom.
Prve oznake kvalitete „Q“ za usluge u hotelijerstvu odobrene su hotelima: